Připravili jsme odpovědi na vaše nejčastější otázky
Připravili jsme odpovědi na vaše nejčastější otázky
Podívejte se na to,
co vás zajímá
Co je přepis odběrného místa?

Chcete přepsat smlouvu na energie na někoho jiného kvůli stěhování, úmrtí nebo koupi nemovitosti? Pak se jedná o přepis odběrného místa.

Takový přepis je potřeba provést tehdy, když se v jednom odběrném místě střídají dva různí zákazníci.

Pokud stávající zákazník odebírá energie od nás, je to jednodušší a celý přepis vyřídíme my. V případě, že není u E.ONu, půjde o přepis se změnou dodavatele. Ten za zákazníka taky vyřídíme, jen se musíme navíc dohodnout i s původním dodavatelem na ukončení smlouvy.

Když dochází jen ke změně příjmení, nejedná se o přepis, ale o změnu smluvního údaje. Tu můžete udělat jednoduše on-line.

Co všechno k přepisu potřebuji?

Všechny informace, které budete k vyplnění formuláře na přepis potřebovat, najdete ve své faktuře nebo ve smlouvě se současným dodavatelem. K tomu po vás budeme chtít číslo a stav elektroměru nebo plynoměru. Je možné, že k vaší žádosti budeme potřebovat ještě nějaké přílohy, třeba plnou moc. Záleží totiž na distribučním území, na kterém se vaše odběrné místo nachází. Každý distributor má trochu jiné podmínky.

Jak dlouho trvá přepis?

Obvykle 2 až 4 týdny. Záleží hlavně na tom, jak rychle nový zákazník podepíše smlouvu o dodávce a pošle nám ji zpátky. Když při přepisu zároveň měníte dodavatele energií, pak to může trvat déle.
V takovém případě se totiž musíme dohodnout na ukončení smlouvy s původním dodavatelem.

Přepis bez změny dodavatele

  • Vaši žádost o přepis zkontrolujeme a začneme na ní pracovat.
  • Novému zákazníkovi pošleme návrh smlouvy k podpisu.
  • Jakmile nám ji nový zákazník vrátí, ukončíme stávající smlouvu.
  • Do 2 týdnů pošleme původnímu zákazníkovi ukončovací fakturu.

Přepis se změnou dodavatele

  • Vaši žádost o přepis zkontrolujeme a začneme na ní pracovat.
  • Novému zákazníkovi pošleme návrh smlouvy k podpisu.
  • Jakmile nám ji nový zákazník vrátí, ukončíme stávající smlouvu.
  • S původním dodavatelem vyřídíme přechod k nám.
  • Novému zákazníkovi pošleme uvítací dopis s předpisem záloh.
  • Původní zákazník dostane od svého dodavatele ukončovací fakturu.
Na jakém distribučním území se nacházím?

Česká republika je z pohledu energetiky rozdělena na několik distribučních území, a to jak v elektřině, tak v zemním plynu. Napište nám PSČ svého odběrného místa a my se na to podíváme.

Proč potřebujete stav elektroměru nebo plynoměru?

Díky stavu elektroměru nebo plynoměru zjistíme, jak při přepisu rozdělit spotřebu mezi původního a nového zákazníka. Když stav nezadáte, budeme vás kvůli tomu muset kontaktovat a celý přepis se může zdržet. Pokud se nám stav měřidla nepodaří získat, distributor ho odhadne sám. Může se pak ale stát, že odhad nebude odpovídat skutečnosti a vyúčtování nebude úplně přesné.

Jak můžu nahlásit stav elektroměru nebo plynoměru k okamžiku přepisu?

Možností je hned několik. Stav elektroměru můžete uvést přímo v Žádosti o přepis elektřiny, stav plynoměru pak v Žádosti o přepis plynu. Pokud ho nenapíšete tam, sami se ozveme novému zákazníkovi, aby nám tento údaj dodal. V případě, že stav nebudeme znát, odhadne ho distributor podle historie spotřeby.

Proč jste nepřijali stav elektroměru nebo plynoměru, který jsem vám nahlásil?

O přijetí a nepřijetí nahlášeného stavu rozhoduje distributor a důvodů může být několik. Tím nejčastějším je to, že nahlášený stav výrazně neodpovídá předpokládanému stavu na odběrném místě k okamžiku přepisu. Například je nižší než poslední fakturovaný stav, daleko vyšší, než by odpovídalo historii, a podobně. Pokud nebudete se stavem ve svém vyúčtování spokojeni, můžete ho reklamovat.

Kdy a jak mám začít platit zálohy

Jen co na vás odběrné místo přepíšeme, potvrdíme vám to dopisem a zároveň vám pošleme předpis záloh. Pak přijde ten správný čas.

Původní zákazník nesouhlasí s přepisem na nového zákazníka, i když na odběrném místě už nebydlí.

Původního zákazníka upozorníme, že pokud nebude s přepisem souhlasit a na odběrném místě bude dál odebírána energie, je podle smlouvy o dodávce stále naším zákazníkem on. Budeme po něm chtít platby, případně u něj budeme vymáhat možné pohledávky.

Proč jste mi demontovali elektroměr nebo plynoměr, když jsem žádal o přepis?

Stává se to jen výjimečně, ale opravdu k tomu může dojít. Pokud nás totiž původní zákazník požádal o ukončení odběru s demontáží měřidla, museli jsme to tak udělat. Teprve potom se nejspíš začal řešit přepis na nového zákazníka, ale už se k nám nedostalo zrušení požadavku na demontáž.

Proč není možné provést přepis kvůli dluhům za energie původního zákazníka?

V případě přepisu ukončujeme smlouvu s původním zákazníkem takzvanou dohodou smluvních stran. Jednou z podmínek je, že nám tento zákazník za energie nic nedluží. Jakmile původní zákazník dluhy doplatí, přepis zařídíme.

Proč vyžadujete v případě úmrtí doložení dokladu o úmrtí, například kopii úmrtního listu?

Když dojde k úmrtí zákazníka, je pro nás tento doklad jedinou možností, jak si to ověřit. Bez něj nemůžeme ukončit smlouvu o dodávce a provést přepis na jiného zákazníka. Doklad bychom si klidně obstarali sami, ze zákona ale nemáme k takovým údajům přístup.

Proč mi nemůžete změnit distribuční sazbu nebo hodnotu hlavního jističe už při přepisu?

Všechny změny na odběrných místech eviduje operátor trhu a my mu je musíme hlásit. Operátor přitom neprovede takový přepis, kde by se technické údaje u původního a nového zákazníka lišily. Z toho důvodu musíme nejdřív dokončit přepis a až potom můžeme řešit další změny.

Jak správně vyplnit žádost o přepis?

Připravili jsme pro vás vzorové náhledy vyplněných žádostí na přepis elektřiny a plynu. Podívejte se, jak na to:

Žádost na přepis elektřiny Žádost na přepis plynu

Proč potřebujete plnou moc?

Díky plné moci nemusí zákazníci řešit své požadavky zvlášť s jednotlivými distributory, všechno za ně zařídíme my. Jde hlavně o komunikaci ohledně smlouvy o připojení, kterou je potřeba ukončit pro stávajícího zákazníka a vytvořit pro nového zákazníka.

V případě, kdy dochází u přepisu i ke změně dodavatele, můžeme se stávajícím dodavatelem jednat my a tím zákazníkovi ušetříme práci i starosti.

Co když mi chybí nějaký doklad nebo je původní zákazník nezvěstný?

Zavolejte nám na zákaznickou linku 800 77 33 22 nebo se za námi stavte osobně na pobočce. Poradíme vám, co s tím.

Parťák do každé domácnosti
E.ON Pomocník je tu pro vás, kdykoli se objeví problém, na který sami nestačíte.
E.ON Bonus
Máme pro vás skvělé slevy a zážitky.
EON_Pict_Trees_96x96
E.ON Rádce
Poradíme vám s úsporami energií i s tím, jak se chovat ekologicky.